Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Lutówko, Lutówko 18, 89-407 Lutówko
Siedziba Nadleśnictwa została w 2018 roku przebudowana i rozbudowana w oparciu o projekt budowlany. Pełni główną rolę dotyczącą pracy administracyjnej pracowników Nadleśnictwa i obsługi biurowej petentów.
Budynek jest 3-kondygnacyjny z pomieszczeniami na stały lub czasowy pobyt ludzi wyłącznie w dwóch kondygnacjach nadziemnych. W budynku maksymalnie może przebywać do 80 osób jednocześnie – przeważnie w obiekcie przebywa do 21 stałych użytkowników (pracowników biurowych) oraz kilka osób z zewnątrz - petenów i pracowników Nadleśnictwa pracujących w terenie. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony parkingu. Wyjście usytuowane jest na poziomie trzech schodków przed drzwiami głównymi. Tylne wejście do budynku niedostępne dla osób nieuprawnionych.
Pojazdy parkowane są na dostępnym dla pracowników i interesantów parkingu przed budynkiem. Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Przed wejściem głównym znajduje się podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne do kondygnacji „0” prowadzi korytarzami do pomieszczeń biurowych, socjalnych, pomocniczych, sali konferencyjnej oraz klatki schodowej.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko w części kondygnacji "0" – do biura straży leśnej oraz kasy nadleśnictwa. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne do sekretariatu, biura nadleśniczego, pomieszczenia socjalnego, sali konferencyjnej oraz po innych kondygnacjach.
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku na poziomie „0” jest dostępna toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Toaleta dla niepełnosprawnych wyposażona jest w system alarmowy na wypadek potrzeby wezwania pracowników.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Na miejscu nie ma możliwości skorzystania ze wsparcia tłumacza.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 52 38 84 722 lub e-mailowo na adres lutowko@torun.lasy.gov.pl