Lista aktualności i nadchodzących wydarzeń
Mechanizm sygnalizacyjny
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie postępowania z podejrzeniami nadużyć finansowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych uruchomiony został tzw. mechanizm sygnalizacyjny, umożliwiający zgłaszanie podejrzeń wystąpienia nadużyć finansowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w PGL LP.
W przypadku zidentyfikowania sytuacji występowania nadużycia finansowego należy przekazać zgłoszenie na adres: naduzycia@ckps.lasy.gov.pl. Zgłoszenie powinno zawierać przede wszystkim elementy takie jak:
- opis zdarzenia,
- dane sprawcy,
- informacje o osobach, które mogą mieć wiedzę o tej sprawie.
W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło zostać rozpatrzone.
Dla instytucji wdrażających POIiŚ 2014-2020 MFiPR również wprowadziło mechanizm sygnalizacyjny szczegółowo opisany na stronie internetowej http://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/
W celu dokonania zgłoszenia należy:
- skorzystać z formularza, dostępnego nastronie internetowej
lub
- wysłać wiadomość na adres e-mail:naduzycia.POIS@mfipr.gov.pl
Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych realizuje projekt pn. „Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP” w ramach inwestycji B.1.2.1 „Efektywność energetyczna i OZE w przedsiębiorstwach – inwestycje o największym potencjale redukcji gazów cieplarnianych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Umowa o dofinansowanie została zawarta pomiędzy DGLP a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dniu 31.03. 2025 r.
Okres rzeczowej realizacji projektuje obejmuje lata 2025-2028.
W związku z powyższym, informujemy Państwa, że w przypadku powzięcia informacji o potencjalnych nieprawidłowościach lub działaniach niepożądanych przy wdrażaniu Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności można wysłać na adres e-mail: projektKPO@lasy.gov.pl.
Aby ułatwić dokonanie zgłoszenia, przygotowany został formularz do obligatoryjnego wykorzystania, którego druk dostępny jest poniżej.
Wypełniony formularz można załączyć do e-maila lub wysłać pocztą tradycyjną na adres: projektKPO@lasy.gov.pl
Dodatkowo informuję, że istnieje również możliwość zgłaszania przypadków niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej (KPP).
W Przypadku podejrzenia niezgodności realizacji projektu „Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP” lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej (KPP), zgłoszenie lub skargę należy złożyć za pośrednictwem (korzystając z jednej z poniższych form):
- poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych; ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa
- mechanizmu sygnalizacyjnego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: projektKPO@lasy.gov.pl
W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt.