Wydawca treści
Procedura zgłaszania szkód łowieckich
Przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące dokumentacji.
Nadleśnictwo Lutówko jako zarządca obwodu łowieckiego nr 35 informuje Państwa, że wnioski o szacowanie szkód łowieckich, w tym o ustalenie wysokości odszkodowania, należy składać:
- w wersji papierowej na adres: Nadleśnictwo Lutówko, Lutówko 18, 89-407 Lutówko lub
- w wersji elektronicznej na adres: lutowko@torun.lasy.gov.pl lub
- na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP - pgl_lp_1223.
I. wnioski o szacowanie szkód łowieckich, w tym o ustalenie wysokości odszkodowania zgodnie z art. 46 ust.4 i 46c ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie winny zawierać w szczególności:
1) imię i nazwisko albo nazwę, adres miejsca zamieszkania albo adres i siedzibę oraz numer telefonu właściciela albo posiadacza gruntów rolnych;
2) wskazanie miejsca wystąpienia szkody (nr działki ewidencyjnej wraz z obrębem ewidencyjnym);
3) wskazanie rodzaju uszkodzonej uprawy lub płodu rolnego;
4) wskazania terminie planowanego sprzętu uszkodzonej uprawy, w formie pisemnej, w terminie 7 dni przed zamierzonym sprzętem.
II. Na potwierdzenie własności, posiadania lub prawa do dysponowania gruntem rolnym należy do wniosku dołączyć kopię wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków, kopię wypisu aktu notarialnego, kopię umowy dzierżawy, lub przedstawić inne dokumenty
członkom zespołu szacującego przed szacowaniem w celu
weryfikacji własności lub dysponowania.
Nadleśnictwo Lutówko proponuje składanie wniosków o szacowanie szkód łowieckich w formie papierowej, w tym o ustalenie wysokości odszkodowania w oparciu o wzór załączony poniżej.